5 Mart 2016 Cumartesi

Kadıköy’de TEOG hazırlık kursu verenler

Kadıköy’de TEOG hazırlık kursu verenler oldukça azalmıştır. Özel Dershanelerin üstlenmiş olduğu bu önemli görev, özel kurslara veya merdiven altı diye tabir edilen bir takım milli eğitim tarafından denetlenmeyen yerler tarafından verilmektedir. Bu gibi yerler “Eğitim Danışmanlığı”, ”Özel Ders Evi” gibi tabirlerle bilinmektedir. Etüt Merkezlerinin de birçoğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olmadan bu eğitimleri vermeye çalışmaktadır. Etüt Eğitim Merkezleri; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlar olmak zorundadır. Buralar açılırken öğrencilerin güvenliği için standartlara uyulması gerekir. Standartlar Şartnamesi uygunluğu Müfettişler tarafından kontrol edilmektedir.

Kadıköy’de TEOG hazırlık kursu verenler Özel Etüt Eğitim Merkezlerine dönüşmeye çalışmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı onayı alınması gereken Etüt Eğitim Merkezleri, Müfettişler tarafından titizlikle kontrol edildikten sonra açılmaktadır. Bunlar nelerdir?

1-) Asansörlerin sürekli Makine Mühendisleri Odası tarafından denetlenmesi gerekmektedir. Asansörlerin Engelli öğrencilere de uygun yapıda olması gerekir. Denetlenen her asansöre “Bu Asansör Kullanıma Uygundur” ibaresi bulunan YEŞİL ETİKET yapıştırılmaktadır.

2-) Yangın Merdiveni bulunmalıdır. Yangın merdivenleri yeterli genişlikte ve konumda olmalıdır. Acil bir durumda çocuklarımızın güvenliği için yangın merdivenlerinin ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliriz.

3-) Eğitim Verilen Kurumda yeterli miktarda tuvalet bulunmalıdır. 5 dakikalık teneffüs zamanında öğrencilerin ve öğretmenlerin aynı anda oluşacak tuvalet ihtiyaçlarını karşılayabilmenin önemini hepimiz biliriz.
4-) Tuvaletler ve Sınıflar temiz, yeterli havalandırmaya sahip ve sağlığa uygun olmalıdır. Buraları Milli Eğitim Müfettişleri tarafından görevlendirilen Sağlık Bakanlığı elemanları tarafından denetlenmektedir.

5-) Eğitim verilecek kurumun bulunduğu bina depreme dayanıklı olmalıdır. Bunun için deprem raporları bulunmalı ve 1999 yılından sonra yapılan bir bina olması gerekir.

6-) Eğitim verilecek olan binanın da güvenliği çok önemlidir. Binada öğrencilerin giriş çıkışlarını kontrol etmek için güvenlik elemanı bulunmalı, kamera sistemi bulunmalı, merdivenlerde kaydırmaz bantlar olmalı, merdivenlerin hep sağında hem de solunda korkuluklar ve tutamaklar olmalı.


Kadıköy’de TEOG hazırlık kursu verenler arasında Mert Etüt Eğitim Merkezimiz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir kurumdur. 10 yıldır İstanbul Anadolu yakasında faaliyet gösteren en eski Etüt Merkezlerinden biriyiz. Çevremizde çok iyi tanınmaktayız. Bostancı’da bulunan kurumumuz yıllardır etüt, kurs ve özel ders hizmeti vermektedir. TEOG öğrencilerini yedinci sınıftan alıp sekizinci sınıfın sonuna kadar yetiştirmekteyiz. Öğrencilerimiz için 3 kişilik, 4 kişilik ve 12 kişilik gruplar oluşturduk. Öğretmenlerimiz en az 5 yıl deneyimlidir. Uzun yıllardır aynı öğretmenlerimizle çalışmaktayız. Etüt merkezimizde yeni mezun veya öğrenci çalıştırılmaz. Bütün öğretmenlerimiz güzel ders anlatmakta ve gerçekten konularında uzman. Öğretmenlerimizin tamamı pedagojik formasyona sahiptir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.